Brev:
Problemer i Singapore
13. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Problemer i Singapore
Hej Helen
Vi flyttede d. 1. januar til Singapore, hvor Sydneys far arbejder. Vi har før tilbragt lange perioder dernede uden problemer. Inden vi tog herned sov hun i eget værelse minimum 7 timer uden afbrydelser. Nu er hun vendt på en tallerken. Hun vågner ihvertfald 2 gange i timen og skal have sut. Jeg prøver at vende hende af med flasken om natten, men som situationen er lige nu, ser det meget uoverskueligt ud.
Hvad gør jeg?
Vil også lige fortælle at Sydney spiser fint mos, grød osv, men jeg kan ikke få hende væk fra flasken. Hernede runder temperaturen nemt 30 grader, og hun vil ikke drikke vand - hverken af kop eller flaske. Jeg er bange for at hun skal dehydrere, så jeg giver hende mme bare for at hun får lidt væske ned. Selvfølgelig er der væske i maden, men med svedniveauet burde hun drikke vand i store mængder.
Indimellem nægter hun mad og vil kun have flaske, og igen giver jeg efter pga varmen. Jeg har prøvet at være stærk, men efter hun ikke havde fået noget som helst indenbords i 5 timer, syntes jeg det begyndte at blive for farligt pga varmen. Jeg vil helst undgå at skulle komme diverse sødestoffer i vandet, men jeg så småt ved at være løbet tør for ideer?
Jeg glemte lige at vedhæfte vores dag:
6-7 morgen: 220 mg mme
9.00: Havre-, hirse- eller risgrød m frugtmos. Hun gider det ikke uden smag.
10-11: lur
12.30: Grøntsagsmos og lidt gnaskemad (forskellige frugter, agurk el ristet brød).
15.00: Frugtmos og gnaskemad + 200 ml mme.
19.30: Aftensmad på diverse grøntsager og kød/fisk.
21.00.21.30: 200 ml mme
Vi spiser sent aftensmad for at hendes far kan være med. Han arbejder 7.00-19.00 hver dag, så det er den eneste mulighed hun har for at se sin far i hverdagen. Hun sover som sagt stort set kun om formiddagen - nogle gange en lur på 1 time om eftermiddagen, men det er max 3 gange om ugen. Hvordan hun kan sove så lidt, fatter jeg ingenting af. Både hendes far og jeg har MEGET store sovehjerner.....
Hilsen Camilla