Problemer i Singapore

13. januar 2009

Alder:
6 mdr.

Problemer i Singapore

Hej Helen

Vi flyttede d. 1. januar til Singapore, hvor Sydneys far arbejder. Vi har før tilbragt lange perioder dernede uden problemer. Inden vi tog herned sov hun i eget værelse minimum 7 timer uden afbrydelser. Nu er hun vendt på en tallerken. Hun vågner ihvertfald 2 gange i timen og skal have sut. Jeg prøver at vende hende af med flasken om natten, men som situationen er lige nu, ser det meget uoverskueligt ud.

Hvad gør jeg?

Vil også lige fortælle at Sydney spiser fint mos, grød osv, men jeg kan ikke få hende væk fra flasken. Hernede runder temperaturen nemt 30 grader, og hun vil ikke drikke vand - hverken af kop eller flaske. Jeg er bange for at hun skal dehydrere, så jeg giver hende mme bare for at hun får lidt væske ned. Selvfølgelig er der væske i maden, men med svedniveauet burde hun drikke vand i store mængder.

Indimellem nægter hun mad og vil kun have flaske, og igen giver jeg efter pga varmen. Jeg har prøvet at være stærk, men efter hun ikke havde fået ...

Annonce

... noget som helst indenbords i 5 timer, syntes jeg det begyndte at blive for farligt pga varmen. Jeg vil helst undgå at skulle komme diverse sødestoffer i vandet, men jeg så småt ved at være løbet tør for ideer?

Jeg glemte lige at vedhæfte vores dag:

6-7 morgen: 220 mg mme
9.00: Havre-, hirse- eller risgrød m frugtmos. Hun gider det ikke uden smag.
10-11: lur
12.30: Grøntsagsmos og lidt gnaskemad (forskellige frugter, agurk el ristet brød).
15.00: Frugtmos og gnaskemad + 200 ml mme.
19.30: Aftensmad på diverse grøntsager og kød/fisk.
21.00.21.30: 200 ml mme

Vi spiser sent aftensmad for at hendes far kan være med. Han arbejder 7.00-19.00 hver dag, så det er den eneste mulighed hun har for at se sin far i hverdagen. Hun sover som sagt stort set kun om formiddagen - nogle gange en lur på 1 time om eftermiddagen, men det er max 3 gange om ugen. Hvordan hun kan sove så lidt, fatter jeg ingenting af. Både hendes far og jeg har MEGET store sovehjerner.....

Hilsen Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.